پیوند های روزانه

نما ارتقا در وب قیمت آنلاین ارتقا در وب دومین فارسی
ویزا دانلود نرم افزار ارتقاء در وب سایت لیست قیمت
کفپوش تورکیش معماری شامپو تورمشهد
نرم افزار لوازم آرایش شومینه الکامپ سخت افزار
بلاگ پوشاک مردانه نمایشگاه کتاب تور برزيل فروشگاه ایفه
اینترنت پارکت ایفه آژانس مسافرتی بلیط
پلاتر نوت بوک مناسب قیمت تور دبی وبلاگ
آیا می دانید نمایشگاه دائمی ايران اچ پي لباس خواب تی شرت ورزشی
نمایشگاه ریموت کنترل درب اتوماتیک مد لباس نمایشگاه قرآن
کالا پوشاک زنانه سونی مانتو دوربین
برند محصول بازار تور خارجی سینما
الکترونیک فال توشیبا فروشگاه بازی
تبلیغات شبکه مجله علیبابا توریست
ال جی آگهی سامسونگ آنلاین گالری
ادکلن تور برزیل ایران گردی توردبی تور اروپا
لوازم کامپیوتر بالابر آسانسور تایلند تردمیل
دی وی دی namayeshgahb2b مودکس نمایشگاه مجازی ایران موبایل
لپتاب دل وایو پرتال سی دی
جهانگردی تور ورودی سونی اریکسون نوکیا ساختمان
خریداینترنتی سایت تخصصی تور آمریکا تور نمایشگاهی پرسپولیس
اسپرت هیتاچی گشت ایران پلاست بی تو بی
دانلود اچ پی آژانس نمایشگاه تخصصی مزون
کیش لوازم اداری لوازم خانگی ساعت آموزش
دستگاه سولاریوم گوگل نمایشگاه مجازی گردشگری نمایشگاه مجازی پوشاک نمایشگاه مجازی ورزش
دانلود نرم افزار موبایل دانلود آهنگ جدید تور تایلند کرم دور چشم کرم جوان کننده پوست
قیمت موبایل کارتریج دوربین دیجیتال دوربین عکاسی سایت تخصصی
آگهی رایگان پرینتر اسکنر دستگاه چندکاره قیمت نوت بوک
پوشاک بچه گانه لاک ناخن رژلب سایت نمایشگاه تور مالزی
شکم بند لاغری مکمل بدنسازی ریمل فلش مموری دیتا پروژکتور
کرم روشن کننده گن لاغری خط چشم لوازم بدنسازی کرم برنزه کننده
  نمایشگاه کرم مرطوب کننده کرم ضد آفتاب کمربند لاغری

دامنه های فارسی جایگزین addwords گوگل

تور تایلند تور-اروپا تور استرالیا سریلانکا تور بالی
تور آمریکا بلیط هواپیما تور استانبول چمن مصنوعی تور کیش
تور آنتالیا تور ترکیه استانبول تانزانیا تور-یونان
تور-سوریه تور-قبرس تست ساموئی بانکوک
پاتایا دوربین عکاسی خرید اینترنتی تايلند-هتل نمايشگاه-مجازي
هديه-تبليغاتي فروشگاه-الکترونيک فروشگاه-اينترنتي خريد-اينترنتي نمايشگاه-تخصصي
مالزي-سنگاپور تحصيل-مالزي اقامت-مالزي تور-نوروزي پوکت
کانادا سامويي پاريس بارکد ميکاپ
مدل-ميکاپ يخچال-فريزر دوربين-عکاسي دوربين-فيلمبرداري تلفن-سانترال
مايکروفر تور-آفريقا تور-مراکش تور-انگلستان کارت-صدا
کارت-گرافيک برزيل جراحي-زيبايي جراحي-سينه تور-ايتاليا
جراحي-زيبائي جراحي-پلاستيک جراحي-بيني ليزيک بارکدخوان
جزيره-کيش قيمت ارمنستان پکن شانگهاي
مارماريس آنکارا تردميل پاتايا مالزي
پاتايا آنتاليا تايلند توراروپا تورتايلند
کيش تورچين تورآنتاليا تورمالزي گوانگجو
تور-خارجي بليط اندونزي ويتنام پوکت
نيکون دوربين سفر-دبي سنگاپور مالزي-سنگاپو
پاتايا-پوکت دبي-تور تور-فرانسه سامويي کفپوش-پارکت
نما-ساختمان معماري-داخلي درب-اتوماتيک تور-پاتايا تور-آنتاليا
تور-اروپا تور-مالزي تور-ترکيه تور-چين تايلند-تور
ويزاي-تحصيلي مايو کوهنوردي تور-برزيل تور-هند
تور-تايلند آفريقاي-جنوبي کازابلانکا تور-کيش تور-قشم
قونيه طبيعت اقامت-دبي ويزاي-دبي ويزاي-چين
ويزاي-کار مدل-لباس لباس-شب لباس-زير تور-روسيه
چرخ-خياطي خارجي-تور تايلند-هتل تور-مشهد تايلند-پاتايا
تايلند-بانکوک بلغارستان مزايده-مناقصه روماني قيمت-موبايل
قيمت-نوت-بوک قيمت-لپ-تاپ چاپ-ديجيتال بارکد پرينتر
سي-دي سي-دي-خام چاپ-افست مد-لباس لباس-زنانه
طاهاگشت لباس-شب

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۷, یکشنبه

تبلیغات چیست

تبلیغات چیست

تصور اینکه تبلیغات می تواند پرده ای بر روی معایب محصول باشد و موقعیت شرکت و محصول را در نبود تفکری بازار مدار تضمین نماید ، تصوری محکوم به شکست است. کافی است به هنگام گذر از کوچه و خیابان به این تبلیغات رنگ و وارنگ آویخته از در ودیوار با تامل نگاهی بیاندازیم و رها از رنگ و لعاب ، شعارهایشان را با تجربه های خویش در یک ترازو قرار دهیم ، آنگاه به این حقیقت تلخ پی می بریم که در این بین هستند دسته ای از تبلیغات که هدفی جز اغوای مصرف کننده ندارند .
سه هدف عمده برای تمامی فعالیت های ترفیع ( روابط عمومی ، تبلیغات ، فروش و ...) درکتابهای بازاریابی عنوان میشود : اطلاع دهندگی (Informing) ترغیب کنندگی (Persuading) و یادآوری کنندگی (Reminding) . به نظر شما فریب مخاطب و گمراه کردن آنها در کدام دسته قرار می گیرد ؟
بایستی توجه داشت که بحث اختلاقیات در بازاریابی ، بخصوص تبلیغات از جنبه رعایت مسئولیت های اجتماعی و وجدان فردی بلکه از دید تاثیر بلند مدت آن در وفاداری مشتریان بسیار حایز اهمیت است و در بلند مدت برای هر شرکتی تعیین کننده میباشد . با این حال ما همه روزه شاهد موارد بسیاری از نادیده گرفتن این اصول در تبلیغات می باشیم . برای اینگونه شرکت ها فقط سه سوال هشدار دهنده مطرح می سازیم شاید که زنگ خطری باشد برای آنها :
۱) آیا می دانید یک مشتری ناراضی ، تجربه منفی خویش را به چند نفر منتقل می کند ؟
۲) آیا می دانید هزینه بدست آوردن یک مشتری جدید چقدر می باشد ؟
۳) آیا می دانید جبران لطمه ای که از این طریق به شما می خورد تا چه میزان هزینه بر وزمان برمی باشد و یا حتی در بعضی موارد جبران ناپذیر است ؟
پس با توجه به این مباحث حتی اگر توجهی به تعهدات اخلاقی ، وجدان فردی و مسئولیتهای که هریک در جهت داشتن جامعه ای سالم داریم ننمایم ، آیا صحیح است که برای بدست آوردن سود جزیی وناچیز در کوتاه مدت ، آینده و اعتبار خود را در بلند مدت فدا کنیم و یوسف به زر ناسره بفروشیم ؟
موارد بسیاری از نمونه های تبلیغات یا بازاریابی گمراه کننده و غیر مسئولانه وجود دارد ولی میتوان به عنوان مثال موارد زیر را مطرح نمود :
- ارائه اطلاعات نادرست و غلط به مخاطب که موجب انحراف و به اشتباه افتادن آنها میشود .
- دستکاری و غلو کردن در مورد یکی از ویژگی ها ، مزایا و منافع محصول یا شرکت و ارائه آن به صورت یک پیام ارتباطی در هریک از فعالیتهای ترفیع
- ادعا کردن موضوعی که توان پاسخگویی آن را درعمل نداریم ( یک موضوع بسیار مهم این است که با ادعاهایی که می کنیم توقع مشتری را آنقدر بالا نبریم که نتوانیم آن را برآورده سازیم . در این صورت حتی اگر محصول ما خوب باشد چون در سطح ادعای ما نیست همواره با مشتری ناراضی مواجه هستیم . )
- توهین به شعور و شخصیت مخاطب
- استفاده ابزاری از صحنه های غیر اخلاقی در جهت پیشبرد اهداف کوتاه مدت .
- به بازی گرفتن احساسات و عقاید و ارزشها و باورهای مخاطبان .
- نادیده گرفتن فرهنگ یک منطقه یا هرخرده فرهنگ یا اقلیت مذهب و اجتماعی .
- عنوان نکردن میزان مناسب مصرف برای کالاهایی که مصرف زیاد آنها مضر است.
- عنوان نکردن مضرات محصولی که مصرف آنها سلامت افراد را بطور جدی به خطر می اندازد .
- استفاده ابزاری از جنسیت در تبلیغات ( در کشور ما مرسوم نیست )
بنابراین باید توجه داشت استفاده از هرگونه عمل غیر مسئولانه و غیر اخلاقی که موجب انحراف مخاطب میشود از دید کلیه متخصصان بازاریابی نه تنها توصیه نمی شود بلکه کاملا" مردود میباشد . در نهایت برای اینکه امیدوار باشیم که مشتریان وفاداری خواهیم داشت و در بلند مدت روابطی حسنه برقرار کرده ایم بایستی از هرگونه حیله ونیرنگ و دروغ پرهیز کرده و صادق باشیم .
هنر بازاریاب امروز، ( فروش یخچال به اسکیمو ) نیست ، بلکه اسکیمو را به عنوان یک مشتری خوشنود ، همواره در کنار داشتن است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر